• سه شنبه ٢٢ اسفند ١٤٠٢-١١:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٧٢
اقراریان تذکر داد: 6-222

شهرداری تهران در حل مشکلات ناتوان است / در صورت عدم مراعات مفاد تذکرها، استیضاح شهردار مطرح خواهدشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و عدم پاسخگویی مناسب شهر داری به تذکرات شورای شهر، گفت: شهرداری تهران در حل مشکلات ناتوان است. در صورت عدم مراعات مفاد تذکرها، موضوع استیضاح شهردار مطرح خواهدشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و دومین جلسه صحن شورا، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ماه بندگی، و تبریک پیشاپیش سال نو، متذکر شد: شهرداری تهران، ناتوان در حل برخی مشکلاتی است که مکرراً توسط اعضای شورای شهر، تذکر داده شده است. 
وی در ادامه، با به نمایش گذاشتن گزارش ویدئویی از پله برقی های ایستگاه رو به روی بیمارستان بوعلی در صحن شورا، از وضعیت نابسامان پله برقی های شهری، و عدم رسیدگی شهرداری به این معضل، انتقاد کرد.
اقراریان گفت: بنده دو هفته قبل، به صورت خصوصی، این مسئله را به شهردار تهران تذکر دادم. 
وی افزود: عمده مراجعه کنندگان به بیمارستان بوعلی که در منطقه 7 و 13 واقع شده، از طبقه متوسط مردم هستند و زمانیکه از این ایستگاه بی آر تی پیاده می شوند؛ مجبورند از دو لاین پله‌ای استفاده کنند که هر دو آنها خراب است و هر دو آسانسور هر دو طرف هم خراب است. 
این عضو شورا اذعان داشت: ناظر بر این معضل، تذکر 73 خود را به شهردار تهران عرض می کنم و از حوزه آقایان باقری و متولیان گله‌مند هستم چرا که به نظر میرسد تذکرات شورا به آقای زاکانی منتقل نمی شود، وی ادامه داد: صحبت از آرزوهای زیبا ، زمانی زیباست که ما خروجی آن را در شهر تهران ببینیم، وی با اشاره به وعده شهردار تهران مبنی بر تحویل 2500 اتوبوس تا پایان سال 1402 به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران و تحقق کمتر از نصف این تعداد، گفت: پیش از وعده دادن، با کارشناسان مربوطه، مشورت کنید. اقراریان، در صحن دویست و بیست و دوم شورا، زاکانی، شهردار تهران را اینگونه مورد خطاب قرار داد: 
جناب آقای زاکانی، شهردار تهران، باسلام، با عنایت به ماده 83 قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی بر اینکه چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر، به عملکرد یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند؛ ابتدا به صورت روشن به شهردار تذکر داده خواهد شد و این تذکر از راه ریاست محترم شورا اتفاق می افتد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، استیضاح شهردار مطرح خواهد شد.
وی افزود: سه سال فرصت دادن به آقای زاکانی برای کارآموزی کفایت می کند و سال 1403، باید سال عمل به وعده ها باشد.
 
باقری: اینکه گفته می شود دوستان ما در شهرداری پاسخگو نیستند، یک ظلم بزرگ است
معاون منابع انسانی شهرداری تهران، در پاسخ به تذکر اعضا گفت: ظلم بزرگی دارد اتفاق می افتد. همه کسانی که در صحن شورا حضور دارند نسبت به روحیه جهادی شهردار تردید ندارند و سکوت در برابر این ظلم جایز نیست. در مجموعه‌ای که 44 سازمان و شرکت دارد، 22 منطقه دارد با عنایت به تمام مشکلات بزرگ و پیچیده آن، اگر یک بخش کوچکی از این مجموعه بزرگ دچار اختلال بشود، یک پله برقی شهری اختلال پیدا کند، آیا انتظار اینکه شخص شهردار تهران بخواهد موضوع را دنبال کند؛ درست است؟ شهردار تهران، هشت معاون دارد، رئیس سازمان و مدیر کل دارد. 
وی ادامه داد: تذکرات تمام اعضای شورا برای ما مهم است. به آن اهمیت و بازخورد می دهیم. 
باقری خاطرنشان کرد: آقای اقراریان، فیلم اختلال یک پله برقی شهری را در گروه اعضا شورا و معاونین شهردار بارگذاری کرد. همان شب، ساعت ده، برای ایشان و تمام اعضا نوشتم، شخص معاون خدمات شهری، به عنوان متولی این امر، موضوع را دنبال می کند.  تذکر شورا، دغدغه مردم است و ما باید پاسخگو باشیم.
معاون منابع انسانی شهرداری تهران، در ادامه اظهار داشت: مهندس نظری، از دیروز بررسی کردند و مدیرکل خود را برای ارائه توضیحات به دفتر آقای اقراریان فرستاده‌اند و ایشان، از پذیرش ایشان سرباز زدند! شخص معاون خدمات شهری درخواست وقت برای ارائه توضیحات داشتند؛ که گویا وقت نبوده! 
وی تأکید کرد: ادعای نرسیدن تذکرات به شهردار تهران و معاونین، صحت ندارد. ما درباره موضوعات شورای شهر، اهمیت قائل هستیم. پیگیری می کنیم و خواهش می کنم نسبت به نحوه  موضوعاتی که در صحن مطرح می شود؛ اگر جنبه و نیت سازندگی در میان است؛ با ادبیات بهتری آن را بیان کنیم.
 
 
هرمزی، معاون حمل و نقل عمومی شهرداری، ضمن فرا رسیدن ماه رمضان، ماه بهار قرآن گفت: برکسی پوشیده نیست که این دوره مدیریت شهری و شورا، همت خود را روی موضوع حمل و نقل گذاشته است. اما ما با یک عقب ماندگی و انبار های خالی، مترو را ، با مترو های بسیار زیاد اورهال نشده ، که حجم انباشتگی بسیاری که حاصل از عدم مدیریت صحیح و عدم تخصیص منابع بود را تحویل گرفتیم. که مشکلات انتقال ارز، خرید واسطه‌ای و تحریم را نیز به آنها اضافه کنید. ما برای وارد کردن یک قطعه، ما باید شش کشور را سیر کنیم، تا بتوانیم آن قطعه را وارد کنیم.
وی افزود: مترو تهران، هزار و دویست و سی و هشت دستگاه پله برقی دارد، که تا قبل از شورای ششم ما هیچ پله ای را اورهال نکرده بودیم، طبق مستندات که قابل ارائه است، در این دوره 168 پله برقی، از سال گذشته تا به امروز، جنرال سرویس شده، 25 پله اورهال کامل شده، و به همت یک شرکت دانش بنیان،  تمام پله ها را به سیستم حفاظت توقف خودکار مجهز کردیم، و عدد قابل توجهی را برای پله ها صرف کردیم. بزرگترین قرارداد تاریخ خرید واگن را منعقد کردیم و در حال ساخت هست. آقای درستی، مدیرعامل مترو نیز، برای پاسخگویی و ارائه توضیحات بیشتر، حتماً در حضور اعضا محترم شورای شهر، حاضر خواهند شد.
 
سلیمانی: شرکت دانش بنیان را معرفی کنید
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آقای هرمزی می‌خواهم اسم آن شرکت دانش بنیان را که تولیدکننده آن قطعه مذکور پله برقی ها بوده؛ ذکر کنید تا از این شرکت تشکر کنیم که مانع قطع دست و انگشتان کودکان می شود. فرصت عید نوروز، با کاهش شلوغی و تردد ها ، فرصت مناسبی برای اورهال بخش های مختلف هست و قبلاً نیز این تذکر را داده‌ایم و بهانه‌ای برای عدم رفع نیاز و گرفتاری مردم پذیرفته نیست.
 
چمران: آن پله برقی که آقای اقراریان ذکر کردند؛ پله برقی بی آر تی است. پله برقی های مترو سیستم متفاوتی دارد که ایشان خود عهده دار پیگیری آن هستند.
 
حبیب کاشانی، گفت: برای تأمین قطعات و رفع این مشکلات اعتبار تخصیص یافته و انداختن توپ در زمین شورا، کار درستی نیست، شما در صد سال بلدیه نگاه کنید؛ هیچ شورایی وجود نداشته است که این نگاه را به حمل و نقل عمومی داشته باشد.
 
کد خبر: 6-222

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: